torsdag den 9. august 2012

Sommerferie projekt

Jeg har været i sommerhus på Læsø en uge, og mit projekt var at komme igang med brikvævning igen. Jeg bruger som regel båndene til stropper i viskestykker, men denne gang skulle det gerne blive til bindebånd på et forklæde. Den kvikke blogger vil opdage at det minder da utrolig meget om det dobbeltvævede tørklæde i regnbuefarver og det er ganske rigtigt. En del af trenden skal blive til et forklæde til min mor, men det må I endelig ikke sige til hende, for det er en overraskelse.
Mit vævebræt lavet af et gammelt stykke egetræ.

En rulle bindebånd...
...og helt tæt på.
Min drøm er at lære lidt mere om brikvævning, at prøve at væve et stykke
 med vikingemønster, hvor brikkerne både drejes frem og tilbage.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar